Ramadhan ini

ari ni ari ke 10 berpuasa. alhamdulillah aku dapat puasa dengan jayanya. Tapi dah tinggal sehari dah ari ke5 aritu. hehehe. sebabbya aku dah rasa tak larat sangat. badan dah seram2 sejuk dah. so sebelum apa2 mudarat yang terjadi, terpaksalah berbuka.

alhamdulillah selera makan makin bertambah2 dengan hebatnya.aku tak le masak sangat pun. kebanyakan juadah berbuka kami aku beli aje kat pasar ramadhan, nak masak sangat2 pun macam tak berbaloi untuk dua perut aje yang tak berapa besar. lagipun tengah keadaan diri aku macam ni malas nak memaksa diri sangat. kadang2 kami g berbuka di rumah emak atau umah mertua. tu yang best tu dok dekat dengan makkan... bukan ape, masakan emak tu 'feel' dia lain macam. kenikmatan berbuka bersama2 ahli keluarga tu jugak yang paling membahagiakan.

kalau orang lain sibuk dengan persiapan raya, aku stakat ni takde siapkan ape pun lagi. baju raya pun tak nampak bayang lagi. biar le dulu, susut2 skit orang kat pasaraya tu baru nak g jenguk2 ape2 yang patut. memang seperti biasanya aku dan suami akan beli baju readymade aje. pasal baju bajuan ni kami tak ade masalah sangat. sama ada dari segi taste maupun saiz. mana yang nampak berkenan nanti, sesuai dengan budget dah memadai.

0 comments: